Statement

My work stems from an awareness urge, it is the attempt to still feel part of the world.
A need for understanding in this present whose appearance is so chaotic and saturated. Some sort of search for a possible sense, for a link between things, in the midst of constant disintegration and marginality. It comes from the primordial need of painting, as an instrument of knowledge. Trying to pull fragments of the world together, in search of meaning.
Is there a point, beyond destruction, where everything changes and recomposes? I am interested in a suspended vision, a light balance of elements, beyond figurative and abstract. Open fields and sets, in to attempt to express the extreme fragility of our time, trying however to perceive a kind of elementary energy, to intercept an invisible order, essential to reality. At the same time there is a will to denounce in a broader sense, against the ongoing attacks on life, on Nature. Sometimes I use paper as a primary support for painting. It is a simple and delicate material, of great versatility and strength. Painting to then rework everything.
Overcoming a finished image; it is especially there that I am intent on looking for areas of germination and rebirth.
I often feel our world deeply hanging in the balance. I believe there is a tension to beauty that is stronger than the end. This is the fundamental hope that I pour into my work.
The color is gradually desaturated, as if it represented a faint light, still present beyond the gray and the non-color. I’m looking for something that goes beyond the representation of the various subjects and that’s why, for example, I use almost everything that painting includes, from color waste to residual lumps, up to the finished painting. Sometimes the observation of a seemingly random order is the principle of compositions.

ITA

Il mio lavoro nasce da unʼurgenza personale di consapevolezza, il tentativo di sentirsi ancora parte del mondo.
Un bisogno di comprensione in questo presente, la cui apparenza è così caotica e satura. La ricerca in qualche modo di un possibile senso, di un legame tra le cose, nella continua disgregazione e marginalità. Nasce dal bisogno primordiale della pittura, come strumento di conoscenza. Provare ad accostare alcuni frammenti del mondo, alla scoperta di significato.
C'è forse un punto, oltre la distruzione, dove tutto si trasforma e ricompone? Mi interessa una visione sospesa, un equilibrio leggero di vari elementi, al di là di figurativo ed astratto. Campi e insiemi aperti, in cui provare ad esprimere l'estrema fragilità del nostro tempo, cercando tuttavia di percepire una sorta di energia elementare, di intercettare un ordine invisibile, essenziale alla realtà. Al tempo stesso è presente una volontà di denuncia in senso lato, contro le continue aggressioni cui è sottoposta la vita, la Natura. A volte uso la carta come supporto primario della pittura. E' un materiale semplice e delicato, di grande versatilità e forza. Dipingere per poi rielaborare tutto. Il superamento di un'immagine finita; é specialmente lì che sono intento a cercare zone di germinazione e di rinascita.
Spesso sento il nostro mondo profondamente in bilico. Credo ci sia una tensione alla bellezza più forte della fine. E' la speranza fondamentale che riverso nel mio lavoro.
Il colore gradatamente desaturato, è come se rappresentasse una luce flebile, ancora presente oltre il grigio e il non-colore. Ricerco qualcosa che oltrepassa la rappresentazione dei vari soggetti, e perciò ad esempio, utilizzo quasi tutto ciò che comprende il dipingere, dallo scarto di colore ai grumi residui, fino al quadro finito. A volte lo studio di un ordine a prima vista casuale è il principio delle composizioni.

ITA

ITA

ITA